Bevisstgjøring

Et nytt konsept tar form, Bevisstgjøring

Hvorfor en Bevisstgjøring?

• Konseptet bygger på unike prinsipper alle fortjener å lære!
  • Dette er et hjelpemiddel for å bedre egen oppfattelse av muligheter til å ta ansvar
  • Resultatet er at man kan forbedre sitt eget liv både personlig, yrkesmessig og sosialt.

Hva er så unikt med en Bevisstgjøring?

• Dette er et konsept der individet må gjøre jobben
  • Man benytter interaktive øvelser for at individet skal forstå sine egne livsopplevelser og livsoppfattelser
  • Livslæren snus til positive referanser
  • Kun kortere perioder handler om å lytte passivt til foredrag

Hva skiller en Bevisshetsendring med Bevistjøringskonspetet?

• Bevissthetsendring er en behandlingsform
  • Bevissgjøring er et undervisningskonsept, der alle undervisningskonseptene er satt sammen i system
  • Målet med bevistgjøringskonseptet er å undervise om avsvarliggjøring i eget liv

Revolusjon blir til Evolusjon

Et nyttig verktøy for unge voksne

Bevisstgjøring for unge voksne er ment som et verktøy for å komme mer i balanse og harmoni med seg selv.

• At elevene ser sitt ansvar for eget liv, og blir i stand til å gjøre de nødvendige grep for å bedre hverdagen sin.
  • At de blir vekket til en bevissthet om at de har makten til å være skaperen i eget liv, og at skapelsen ikke ligger utenfor de.

Konseptet har også som intensjon å hjelpe de unge voksne til å reparere store og små sår i sjel, hjerte, kropp og sinn. Dette verktøy som vi benytter oss av er en leirbål reise (meditasjon) som går både tilbake i tid og frem i tid slik at eleven får gitt og mottatt sin tilgivelse i seg selv og til omverdenen. På denne måten kan vi løse opp traumer, smerter, sår osv. som ligger lagret i oss. Eleven vil da få se seg selv frem i tid uten det som ligger i ryggsekken i dag. Dette vil være til stor hjelp og inspirasjon for eleven. Det er eleven selv som må gjøre oppryddingen i eget liv, men vi kan gi support, bevissthet og hjelp på dens vei. Vi skal og gjøre forskjellige nyttige meditasjoner, alle knyttet opp imot selvverd, ansvar, glede, løsninger, rense av oss det gamle såre, bli visjonære i eget liv, skapende, også videre.

En annen teknikk som vi benytter oss av for å skape bevissthet og harmoni i den unge er: La Det Skje. Disse teknikkene vil foregå i en sirkel i gruppen.

Dette konseptet er spesielt utviklet med tanke på barnevernets unge voksne, med vår intensjon om å få være med og bidra til en bedre livskvaliteten til de unge som snart skal stå på egne ben i vårt samfunn. Det kunne sikkert vært godt for de å møte livet uten så mye å bære på i ryggsekken deres. Samt å være mer av seg selv, stå stødige re i seg selv.

Ha mot til å sette grenser, si nei, når det trengs osv. Rett og slett ta bedre vare på seg selv og heve sin verdifullhet. Vite sin identitet, at de er verdt en hel masse og likestilt med alle andre til tross for at de kanskje har en annerledes erfaring i livet.